Everything is pre-written.. but with prayers it can be re-written..
so live the best and leave the rest to Allah! :)

Tuesday, March 15, 2011

menjaga diri


bismillah.

salam pembaca2 =D korang pernah ternampak ayat (dibawah) kat mana2 tak?

"jagalah diri anda seperti anda isteri orang."-cik S

murid A: ermm..macam pernah nampak..
murid B: pernah! kat status FB kak bell! =D

haha yey! tepat sekali! *bagi hadiah gula2*

*****

untuk mengelakkan ikhtilat, sy mengamalkan cara ini untuk bermuamalah. menjaga diri seperti anda isteri orang walaupun sy belum berumah tangga (fuhh bila cakap camni rasa da besa je =P) 

mengapa? 

kerana sy rasa itu jalan terbaik. 

sy tak nak syadid sangat, tp dalam masa yang sama sy tak nak bergaul bebas. cukup sahaja sy orang biasa, yang berkawan tetapi ada batasnya, yg menjaga tapi tidak lah kerek/poyo/hipokrit dan sebagainya. 

lagipun nanti sy akan bermuamalah dengan masyarakat tak kira jantina, bangsa dan sebagainya di malaysia. keje dentist kan. (insya allah) oleh itu sy kena professional! =D 
(btw nenek sy pesan kepada bakal2 dr n dentist di luar sana, jgn sombong dengan patients ok. hehe. nnt patients korg g cte kat cucu dia betapa sombongnya dr yg rawat dia, kuang3)

semoga Allah pelihara kita semua =)

p/s: ini hanya pandangan peribadi.

p/s II: sebenarnya tadi da tulis panjang dah, tp sy tak post yg tu. takut diuji. hihi. sebab hari tu tulis pasal tips bersabar, selang berapa hari, terus kena uji. Allah uji sy dengan pakcik arab yang fierceeee dan menipu dan sy tersakit hati dan gaduh dan.. dan... what the heck sy g cerita semua ni?! haha ok bye!

0 comments:

Post a Comment