Everything is pre-written.. but with prayers it can be re-written..
so live the best and leave the rest to Allah! :)

Sunday, March 27, 2011

Pokok Yahudi

bismillah.

hello hai hai. hari ni sy nak post pasal pokok yahudi. sape tau pasal pokok yahudi angkat tangan!!!
*daun2 melayang ditiup angin*
takde orang rupanya-_-..

ok, takpe, sape2 yang datang jenguk nanti baca la, buat tambah ilmu kn. peka la sikit dengan isu2 camni =)

so, meh sy teruskan, pokok yahudi ni namenye GHARQAD. ulang balik? ye, gharqad. atau nama lain dia lagi, boxthorn. rasanya pokok ni takkan dijumpai di malaysia, sebab dia tak hidup kat iklim malaysia. same la gak macam serai, atau daun limau purut, tanam kat jordan, tak hidup gak-_-..

Nabi saw bersabda dalam sebuah hadis sahih yang diriwayatkan oleh Imam Bukhari, Muslim dan al-Tirmidhi bermaksud: " Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah akan berlaku peperangan di antara orang Islam dan Yahudi, maka pada waktu itu (tentera) Yahudi akan dibunuh oleh (tentera) Islam, sehingga apabila orang Yahudi berselindung di sebalik batu dan pokok, lalu batu dan pokok itu akan bersuara dengan katanya: 'wahai muslim, wahai hamba Allah, di belakangku ini ada Yahudi, marilah bunuhnya', kecuali POKOK GHARQAD (yang tidak bersuara), kerana sesungguhnya ia merupakan pokok Yahudi ". 


masa first year dulu, saya jalan pergi laut mati. sepanjang laluan nak ke laut mati tu, pakcik taxi tu cakap, "awak nampak pokok2 kat sana tu? itu la pokok gharqad, pokok yang melindungi yahudi nanti".
pastu kitorg pun dengan teruja nya melekap kat cermin keta (tipu je, takde la jakun sangat sampai camni), tengok betul2, wooooooooooooo....seram je rasa.
bila sebut yahudi je, rasa seram. sebab diorg makhluk yang dilaknat kan. sampai sekarang, kalau nampak je orang yahudi kat jamiah (univ) tu, terus scan dia atas bawah, tengok gerak geri dia, tengok pemikiran dia. hehe. we must learn our enemies if we want to take them down kan?

eh ape ni, lari cerita dah. nak cerita pasal pokok yahudi la-_-.. 

so nak katenye, yahudi ni tengah sibuk berkempen, dia nak greenkan bumi kita ni, tapi dengan menanam pokok gharqad tu-_- cis, keji gila. nak baca lagi pasal kempen depe ni? klik SINI. ini pulak kalau nak purchase pokok tu (wat the?) KLIK SINI.

ni pokok nye.
ok la, tu je nak share. kawan ajak share, sy pun on je =) moga kalian dapat manfaatnya!

p/s: sy rasa benda ni da pernah tersebar dah kat email dulu, tapi sy rasa tak semua orang tau pasal ni. so tak salah kot nak sebar lagi. biar semuaaaa orang tauuuuu pasal kekejian yahudi ni =E


p/s II: pasni saya nak bukak mate luas2 sepanjang perjalanan balik dari univ, kot2 ade orang tanam pokok gharqad kat irbid ke kan, leh la cantas2. >=\

2 comments:

Syariful Bahri said...

Tak tahu pun pasal kewujudan pokok ni.
Nice sharing.
Jazakillah khair

MK yorke said...

okay , baru tau pasal yahudi sibuk2 nak tanam pokok depa nie . cisss . ~~~~

Post a Comment